Tappade lusten ett tag för bloggen, sorry för det..

Trots att jag har tappat lusten för och blogga på ett bra tag så har det ändå hänt en massa saker i mitt liv så det är otroligt.

Vid fronten på arbetslösheten så har det blivit som så att jag har valt att plugga igen och denna gången ska jag plugga till undersköterska nu och då vill jag specialiceras inom äldrevården. Tror det är mer ett yrke för mig faktiskt, har ju jobbat i hemtjänsten sen tidigare och där trivdes jag superbra. Fast dock vill jag inte jobba i hemtjänsten mest för att det är så himla stressigt att hinna med det man ska göra.
Nu i december månad har jag varit på praktik på ett äldreboende och där trivdes jag som fisken i vattnet. Även fast det fannstillfällen då man kunde tycka att det var extremt jobbigt och det var ju några såna tillfällen men det är sånt man får ta inom det yrket. Men sen finns det alltid fördelar och nackdelar i vilket jobb som helst. Men trots den korta tiden jag var där så lyckades jag skaffa mina favoriter som var så goa =)

Sen på kärleksfronten har det också hänt en hel del. Andreas gjorde ju slut med mig, det var hans lösning på problemet som vi hade eller snarare han som hade problemet, inte jag. Han hörde knappt inte av sig på 3 veckors tid och när han väl hörde av sig så var det kanske 2 sms som han skicka plus ett samtal som han ringde till mig. Han påstod att han inte har mått nåt vidare så han löste det med att göra slut. Aja hans förlust, tänkte definitivt inte ge han en tredje chans och det var väl turdet =) För ungefär två månader senare började jag prata med en kille som jag kände redan väldigt tidigt att det stämde så bra mellan mig och honom. Nästan så det var lite väl bra för och vara sant men det visade sig att det var så när vi träffades första gången så var det kärlek första ögonkastet, det stämde på en gång och allt kändes så naturligt =) Vi har visserligen bara varit tillsammans i en månad nu men känner redan nu att min kärlek är så stark för honom och så kär som jag är idag, har jag aldrig varit tidigare. Han är definitivt inte alls som de andra killarna jag har varit med.

Har sagt till honom vid några tillfällen att jag är hans om han vill ha mig för jag har fallit för honom och det är ordentligt.

Sen förutom det så har det varit julfirande i massor med familjen vilket var mysigt och roligt =)

Aja det är typ det som har hänt. Let's see about when I write next time!

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0